24 d’abr. 2018

Pic de Russell (intent)

Sortida de cicle 21-22 d'abril del 2018

La manca de places al nou refugi del Cap de Llauset no ens desanima i plantajem la sortida amb pernoctació a la cabana d'Anglos.
Punt de trobada: divendres al refugi de Conangles on sopem i dormim.
Dissabte anem en cotxe fins a l'embassament de Senet a 1.450m. i a les 8h. sortim ben carregats. Una hora més tard a 1.750 m. podem posar-nos els esquís.

Seguim remuntant la bonica vall de Riueno i  cap a les 11h. arribem a la cabana d'Anglos a 2.240 m. que està força deixada i plena de neu i gel que hem de treure amb pales i piolets.

Per completar el dia pugem als cims del cap de Riueno (2.596 m.) i al Cim dels Bous (2.607 m.) A les 17 h. sopem i a les 19.30 h dormim plàcidament.
Diumenge ens llevem d'hora, esmorzem i a les 6 comencem a progresar cap al coll d'Estanyets, estany del Cap de Llauset, coll d'estany Negre...

Neu molt dura, i més dificultats de les previstes  (fins a 10 transicions amb trams de grampons  i piolet) ens devoren l'horari i decidim abortar l'objectiu.
Provablement la ruta que hem seguit (resenya de Modesto al Barravés) no és la més adequada. Caldria haver anet pels colls de Vallibierna i el dels Isards.

Per no tornar amb les mans buides, pugem al cim de l'Estany Negre de 2.785m.

La tornada ens ofereix un bons descensos i tot i que que la neu pasta no ens deixa disfrutar prou, tornem contents i sencers.

Carles S, Eli C, Josep B, Toni C i Cesc D.

Encara que aquest cap de setmana no estava en les millors condicions tinc molts bons records de la zona. La cabana d'Anglos necessita un bon repàs però el lloc val molt la pena. Felicitats per la proposta, era bona!

Preciós el lloc, i trobar la solitud... genial, el cicle també és anar de cabana i pocs, molt bé!

Un lloc preciós, i gens concorregut, jo el tinc més apamat a l'estiu, però, amb neu també s'ho val...
Enhorabona per la sortida, malgrat el canvi d'objectiu heu triomfat!

Que xulo!!!!!! Petit comitè, mola!!!!

jordi laparra ha dit...

bon equip! bona proposta i èxit !!! cracks!

Rosa Salas ha dit...

Pinte que va deguer de ser una sortida de gaudir el estar inmersos en la natura, i amb l'esperit ben alt, com es habitual en el cegesquí. Enhorabòna.