23 d’abr. 2018

Creu de Colomèrs 2895m i Crestes Barrades 2970m

Finals d'abril i un paquet de neu esperant-nos al voltant de la Punta Alta. Hem fet un itinerari circular, pels solitari coll de Colieto, amb la vista posada a la vall de Sarradé i descens de tota la vall de Comalesbienes.

Pic de la Creu de Colomèrs 2895m PD+/S3 +1300 -700m

Sortim a les 6h de la presa de Cavallers amb els esquís a l'esquena, el flanqueig del pantà sempre és incòmode... Al Planell de Riumalo ja ens podem calçar els esquís. Després de passar pel refugi Ventosa i Calvell i saludar els guardes, anem cap al cim de la Creu de Colomèrs.

Seguim l'itinerari del Port de Colomèrs fins els estanys de Colieto, des de l'estany inferior 2350m es veu la valleta que mena directa a la cresta de la Creu de Colomèrs, la deixem per al descens, continuem fins a l'estany Tort de Colieto i pugem per l'ampla carena direcció sud-est fins arribar a la coma per sota del cim. Apurem les darreres pales i fem a peu el darrer tram fins a la cresta. El tram final, encara que només té un pas aeri, és delicat PD+.

El descens el fem directament per la coma fins a l'estany de baix de Colieto i seguint la vall fins el refugi Ventosa i Calvell.

Pic de les Crestes Barrades pel port de Colieto 2970m +850m -1300m PD/S3

Des de l'estany Gran de Colieto seguim l'itinerari per pujar fins a l'Estany Gelat de Colieto, algun tram curt dret que segons l'estat de la neu obligarà a posar ganivetes. Des de l'estany Gelat seguim direcció per anar a buscar el coll de Colieto 2807m, bretxa molt marcada entre les crestes Barrades i el pic de Contraig. Segons l'estat de la neu es pot arribar amb els esquís als peus fins el coll, nosaltres fem el darrer tram a peu, per saltar a la vall de Sarradé uns 20m i remuntar cap a l'oest les amples pales (dretes a l'inici) fins el cim de les Crestes Barrades amb els esquís als peus.

El descens cap a l'estany Gelat de Comalesbienes es pot fer amb esquís el primer tram és força dret, com que la neu encara està un xic dura baixem els primers 30m a peu. Descens fantàstic amb neu primavera fins als estanys de Comalesbienes. El tram del barranc de Comalesbienes el fem amb la neu força transformada i pesant. Arribem esquiant fins a la cota 1850m

I al refugi ens hem trobat amb amics i col.legues de traces d'arreu, dels que llegim piulades amb enveja sana i amb els que la fem petar, bevem i dinem plegats, d'allò que sembla carrincló però que per a molts continua vigent: la germanor de la muntanya.

... i la vídeopiulada:

Hi hem estat: Anna M, Carmela F, Jaume J, Jordi L, Manel C i Ricard M

Bones i solellades traces !!

Gràcies per aquest gran cap de setmana, amb bones esquiades, amb vistes magnífiques, un bon recorregut
Malgrat el cruiximent que porto avui, es passa recordant els bons moments
Em fa mal toooot!!! :-)

Carles Lluch ha dit...

Sempre content de retrobar-vos, i si és per allí dalt millor. Bons records d'aquest cap de setmana.

Quina soooort!!!! Fa temps que no vaig per allí....quin refugi més canviat! Com es posen les piles tots plegats!

molt contents del capde setmana... 1-2-3-4 let's go! pujàvem a ritme de Ramones divendres i tornar a fer un bivac i assaborir la primavera... i el REFUGI on molts hi trobem records de 'joventud', haha! i les birres de mitja tarda i els retrobaments, i quines muntanyes: si fa anys hi anàvem pels clàssics ara cada racó, cada canal, cada punta és un reclam! vull més!

Un bon bivac sempre és l'inici d'un cap de setmana especial.
Bon itinerari i millors paisatges, m'hagués agradat ser-hi!!!

Gràcies per aquests moments de plenitud i experiència pura en bona companyia.
Salut i bones traces.

(per cert, ja a cegesquigourmand el Restaurant Villa Maria de Llesp!)

jordi laparra ha dit...

magnífica sortida en tots els sentits, ruta, cims i descensos... companyia, bivac i refugi...amistats i trobades... i bons soparillos! genial!