15 de gen. 2018

Casamanya Sud 2.740m - molta neu!

Dissabte 13/01/2018  +/- 1300m; F, S2, *;

Amb la neu ens retrobem els companys d’esquí i amb en Gaspar plantegem sortida de dissabte en un indret no més enllà de 2 hores de cotxe des de casa. Apuntem cap a Andorra amb l’objectiu del Pic de Salt.

Quan passem per Ordino veiem el Casamanya molt innivat (poques vegades l’hem vist amb tanta neu) així que no ens hi podem resistir i deixem el Pic de Salt per un altre dia.

Ens dirigim cap el coll d’Ordino però a la 1a. corba – a quota 1540 m. – la carretera està ja tallada per la neu. Així que en aquest punt calcem esquís per començar la sortida (per la banda de Canillo si que es pot arribar en cotxe fins el coll).

Pugem pel bosc seguint el GR en un paisatge de postal fins arribar al coll. La neu és molt abundant i no està gens transformada.

Continuem seguint les traces de 4 esquiadors què ens han precedit anant a buscar el llom fins arribar al cim.

Baixem per la pala direcció est. S’ha fet una petita crosta a la superfície i la baixada  la disfrutem menys del que havíem imaginat però de neu no en falta i per esquiar més, anem fins al fons de la vall. Allà posem pells per remuntar 100 m. fins arribar altre cop al coll d’Ordino on prenem la pista fins el cotxe.

Gaspar i Núria

Fa goig el Casamanya i ben a prop de casa vostra, felicitats per l'elecció i per l'esquiada!

Quina pinta!!!!! Ganes d'anar-hi! Mola el que hi ha al cim! Deu ser allò q comentava en jordi un dia....d'esparracar :)

Bona!

jordi laparra ha dit...

Boooona! quin tou de neu!
Si Berta, es l'estripagecs! hi ha 6 cims de la parròquia d'Ordino que el tenen al cim: L'Estanyò, La Serrera, Font Blanca, Tristaina, Cataperdís i Casamanya