20 d’abr. 2017

Accés al refugi Cap de Llauset – Biciesquí a Gelada 14 i 17 d'abril de 2017

14 d'abril: Accés al refugi Cap de Llauset.

Per a mi la millor manera d'arribar al refugi malgrat els primers 300+m amb els esquís a coll.
Notes de viatge: La neu ja va perdent la seva blancor, però encara aguanta.
El flanqueig (800m) per sobre de l'Estany Fer, segons les condicions de la neu pot ser molt pesat, considereu tant de pujada com de baixada (sobretot de baixada) aproximar-vos a la base de la colladeta de Rigüeño.
Els dos camins. A la dreta, l'estany Fer
Molt agradable el planeig per Anglios. Baixant vaig pensar que un altre dia havia de fer-lo de pujada sense pells. La resta del camí, amb pendents suaus però suficients per a disfrutarles.
El refugi, baixant de la Collada de los Ibones
Fent un cafè gaudint del sol.

Itinerari:
Boca nord del túnel de Fogar (1.440m) - Barranc de Rigüeño - Colladeta de Rigüeño (2.282m) – Coll d'estany Fer a Anglios (2.276m) – Collada de los Ibones (2.521m) – Refugi Cap de Llauset (2.425m) +/-1.250m, F-S2

17 d'abril: Cap de Gelada amb biciesquí.
El dia abans, baixant de Viella, pel túnel de Lledó em va semblar que a Gelada hi havia prou neu. Al acostar-m'hi per investigar vaig trobar que la barrera de la pista a Gelada, variant de la 1a etapa de la Pedals de Foc, tenia un candau posat, de manera que vaig pensar que podia ser una oportunitat per al biciesquí.

Segueixo la pista fins el Barranc de la Salvassa, on puc calçar esquís. Per donar una mica d'emoció al tema pujo pel bosc intentant trobar la sortida del laberint (neu amb distribució molt irregular cobrint el 50% de la superfície, però quasi continua cercant el camí adient). Si no, la pista té un bon gruix de neu fins el Collet (waypoint recomanable)des d'on va bé decidir l'itinerari de pujada final en funció de la innivació. La petita bifurcació de la foto senyala el també possible accés pel bosc. El camí de la dreta és el més còmode per pujar i el de l'esquerra el millor per baixar, si no ens fa res fer la petita remuntada per anar a trobar la pista.
No ho sembla, però el camí de la dreta té neu quasi continua. Al fons, el massís de l'Aneto,

Vista de la banda de la Vall de Boí.

Vista de la banda de la Vall de Barravés.

Cap a casa, els canelons esperen!
Notes de viatge:
Ningú en tot el camí, llevat d'una guineu, quatre isards i el bram/lladruc d'una daina.

Itinerari:
Bicicleta: Barrera (1.380m) – Pista de Senet a Gelada - Barranc de la Salvassa (1.840m)
Esquís: Barranc de la Salvassa (1.840m) – Collet entre el Tossal dels Civils i i el Pic de les Pales de Port (2.055m) – Cap de Gelada (2.449m) +/-1.069m, F-S1

Jaume S

bona, molt bona, la temporada de biciesquí ha començat! (ganes d'anar a aquest refugi relativament nou...)

Jaume, no sabia aquesta faceta teva del biciesquí!!!
Ganes de fer-ne una com de l'any passat a la Punta Suelza per Ordizeto, era a finals de maig, encara tinc temps!!

Molt bons consells, Jaume! Ho tindrem present, bona feina!!!