10 de febr. 2014

Pic d'Amitges (2.824 m.) i alguna cosa més...

Aigüestortes i estany de Sant Maurici, Pallars Sobirà
8 i 9 de febrer de 2014

Jaume, Quim, Oriol M., Oriol G. i Pep

De nou entre front i front, escollim aquesta vegada el refugi d'Amitges pel seu fàcil accés, pel bon tracte dels guardes, per la bona innivació que presenta la zona aquests dies, i per la possibilitat de trobar alguna orientació favorable.

8 febrer 2014

estany de Sant Maurici (1.915 m.) - refugi d'Amitges (2.380 m.) - coll (2.619 m.) entre el Tuc de Saboredo i les agulles d'Amitges (2.619 m.) - estany Gran d'Amitges - remuntem la coma d'Amitges cap a l'est fins a 2.450 m.

S2* // +1.250 m. // 4h30
Orientació: SW

Cel ben gris i aiguaneu. Agafem un taxi a Espot (5,10€ x persona) que ens durà fins l'estany de Sant Maurici, tot just la pista és oberta des de dijous. Des d'allà calcem esquís i tranquil·lament enfilem la pista, avui ben desdibuixada, que porta al refugi d'Amitges. Som els primers a arribar, el refugi és obert des de divendres.

A la tarda alguna clariana convida a sortir i estirar les cames. Anem cap a l'estany de la Munyidera i arribem fins al coll (2.619 m.) que hi ha entre el Tuc de Saboredo i les Agulles d'Amitges, l'orientació i el pendent no conviden a fer una circular baixant cap a la Coma d'Amitges. Recuperem l'itinerari de pujada, neu pols i poc relleu a la baixada. Remuntem part de la Coma d'Amitges per gaudir d'una baixada més.

Tracte excel·lent al refugi i que dir del menjar...

9 febrer 2014

refugi d'Amitges (2.380 m.) - Coma i coll d'Amitges (2.760 m.) - Pic d'Amitges (2.824 m.) - refugi - estany de Ratera (2.130 m.) - Coll de Sant Maurici (2.750 m.) - estany de Ratera (2.130 m.) - Espot (1.320 m.)

S2-S3** // +1.200 m.  -2.200 m.  // 7h30
Orientació: S

El dia es lleva esplèndid amb alguna boira a la vall, ens espera un matí fotogràfic. Travessem l'estany Gran d'Amitges i pugem per la Coma del mateix nom. Sota les parets del Tuc de Saboredo el terreny es redreça una mica fins sortir a una coma més suau ja prop del coll d'Amitges. Des del coll les vistes cap al nord són infinites, ben avall veiem els entorns del refugi Mataró sense petja humana. Amb grampons enfilem  la cresta W. del pic d'Amitges, el terreny inicialment es força dret. Des del cim retornem al coll i ara toca gaudir de bona neu pols i de la llum hivernal que atorguen els núvols alts que arriben del sud, pràcticament no fa vent.

Aviat som al refugi, recollim el que hem deixat i continuem baixant per una neu ben flonja. Tornem a posar pells, travessem l'estany de Ratera (2.130 m.) i enfilem prop del barranc de la Coma de l'Abeller. És increïble la gran quantitat de neu que hi ha, costa obrir traça. Al pla de més amunt quedem extasiats pel bosc  i els gruixos de neu que vorejen el riu, seguim algun rastre animal, molta solitud! Una mica més amunt ja veiem el circ petri que envolta la vall amb la petita bretxa del coll de Sant Maurici al fons, sembla que la baixada serà d'aquelles...

Darrera nostre el vent de SW arrossega més i mes núvols cap a Subenuix i companyia. Calcem grampons i pugem dalt del coll, el vent bufa de valent. A l'altre costat tenim ben a prop el Bassiero, haurà de ser un altre dia, avui no toca. I ara el festival de la baixada, quina neu!!!
Travessem de nou l'estany de Ratera, ben aviat som a l'estany de Sant Maurici, encara fem alguns bons girs. A partir de l'ermita esquí de supervivència pel camí que davalla cap a Espot, algun arbre es testimoni de la lluita. Arribem a Espot després de més de 2.000 m. de baixada, torna a nevar!

el coll de Sant Maurici (penúltima foto) també s'anomena Port, oi? És un dels llocs més bonics del Pirineu Català... Quanta neu, ganes de pirineus!

quines fotos més boniques i suggerents!!!! enhorabona!!!