24 d’abr. 2013

+/- 1400 metres de desnivell
Horari: 4 h 40'
Salla. i Raimon S.

Ahir vam cel·lebrar la Diada de Sant Jordi amb dos descensos magnífics a la Vall de Ransol. A les 8 del matí ja som al fons de la vall on coincidim amb algun altre esquiador, que sembla que va cap al Pic de Serrera.
Nosaltres aprofitem la neu dura (la temperatura volta els zero ºC) per progressar ràpid entre els arbres fins arribar als coms de Jan (2200), a l'alçada del Refugi que porta el mateix nom. Estudiem les possibilitats de descens i ens decidim a pujar el Pic de l'Estany Mort (2746), posant serretes els últims metres. El sol ja fa estona que ens prepara el descens i ens transforma una fina capa perfecta per al descens. La diversió és màxima fins arribar novament als Coms de Jan.

Ens queden ganes de repetir i pugem cap al Pic de la Pala de Jan (2776). Ja fa més caloreta i els 500 metres de pala directa fins la Coma de Jan han transformat el just i necessari per disfrutar-la de dalt a baix. Els darrers metres els baixem una mica més al Nord -oest que la pujada, entre arbres i fins creuar el Riu dels Meners. Seguim esquivant arbrets fins arribar a la pista, encara amb neu, que ens porta fins el cotxe.

Més fotos i vídeos

quin dia més bonic!!

Rai ha dit...

ja ho pots ben dir, bona neu, bon temps, bona temperatura...