17 d’oct. 2012

Double Cone 2319m i Doolans - 29-9-2012

Dificultat: ***,S4, MBEA
Desnivell: +/-2400m
A les 8 surto del pàrquing amb la intenció de pujar al Double Cone i fer el corredor central. Ahir va ser un dia de molta calor i neu inestable desprès de hores d'insolació. Així doncs no perdo temps per arribar al cim. Tampoc no vull baixar massa d'hora doncs a la nit ha glaçat i la neu humida s'ha convertit en gel. Surto de 1600m i em dirigeixo a un coll al sud passant pel costat del Llac Alta. Em miro la muntanya i dubto si pujar per l'aresta E amb grampons i esquis a l'esquena o per la carena SE. Finalment veig que les pells aguanten i vaig tirant cap a la carena, cada vegada la inclinació es més gran, però puc arribar amb els esquís fins 100m per sota del cim. Allà els haig de carregar per superar una canal de uns 60m i de 55-60 graus.




Un cop al cim, fetes les fotos de rigor em miro la baixada. Segons em van dir el dia anterior es pot baixar amb els esquís des del cim però la neu encara esta dura i es molt exposat. Em miro l'aresta N i tampoc no es cap marevella així que em poso els esquis i els dos primer viratges son de vertigen. Bé, els cantells aguanten be així que vaig baixant en direcció a la canal per pendents fortes i neu molt dura. La canal la trobo just al punt de transformació i m'ho passo d'alló més bé. 






Ja n'hi ha prou per avui, però quan tiro cap avall a uns 1700m em trobo el primer esquiador de muntanya que veig a Nova Zelanda. Ens saludem, em pregunta si soc jo que ha baixat el corredor i em demana com estava. Total que jo li pregunto cap a on va i em diu que als Doolans així que m'apunto i encara faré uns 2000m més de desnivell amb Chris Prudden, un guia de muntanya de la illa del nord però que fa més de 10 anys que treballa a la zona de Queenstown. 








No esta malament per un dia que es prometia tranquil. Pugem fins a un coll a l'esquerra del cim que vaig pujar el dia anterior, a uns 2000m. D'aqui una baixada S, bastant dreta amb una neu boníssima, apurem fins a l'herba a 1600m i remuntem totalment a l'oest, de nou fins a 2000m per fer una altre baixada quer ens deixa  de nou a 1500m. Total que tornem a pujar entre els dos colls que abans hem, de nou a uns 2000m i tornem a baixar fins a 1400m gaudint de la cornsnow. Ja pugem per un coll a l'W a 200m  i en tenim prou de manera que tornem al cotxe. M'acomiado de la zona sense saber que al cap d'uns dies tornaré per gaudir de la neu pols d'una gran nevada.

Teniu més fotos a:




Xavi F.