6 de maig 2012

Pic de Fontnegra (2878) i Pic dels Pedrons (2715)

Desnivell: +/- 1000 m.
Dificultat: ***
Horari: +/- 5,30 h
ruta GPS

Després que la meteo ens frustrés la sortida als Eristes per segona vegada, decidim aprofitar, com a mínim, el forat de bon temps que ens anuncien per dissabte i ens apropem al Pas de la Casa.

L’arribada no es que sigui encoratjadora, arribem nevant... i el “forat” de bon temps?

Mentre ens canviem els núvols van escampant deixant un bon solet que ens acompanyarà tot el camí.

Deixem el cotxe al pàrquing dels voltants de l’antiga duana del Pas de la Casa, remuntem els plans i ens dirigim cap el SE,  contornegem els Padrons girant cap a l’esquerra cap el Pla de la Portella de les Valletes (2350).

Un cop al pla  girem cap el Sud, a la dreta per arribar dalt de la Portella de les Valletes (2794), per un fort pendent de probablement entre 30-40º i més empinat la darrera part. A mitja alçada posem ganivetes.

Des de la Portella de les Valletes resten menys de 100 per arribar dalt del cim es fa per una pala de fàcil accés.

Baixem per la pala SE i després tombem cap a llevant encarats al Pic Oriental de Fontnegra fins arribar al primer corredor que s'obra a l'esquerra. Davant nostre vam uns nois navarresos que baixen primer, ens ho mirem i decidim baixar també, la neu està prou estable, hi ha un fort pendent inicial, però deixa fer girs còmodes, s'ha d'anar en compte amb els terrossos que hi ha de les purgues que han caigut.

La neu compacte deixa fer una bona baixada fins prop del pla de la Portella de les Valletes,
que tornem a posa pells per remuntar cap el coll que ens durà cap el Pic dels Pedrons, de pendent suau.
Remuntem una mica en esquís i mentre uns crestejant fins el cim altre pugem una mica més amunt, tot i així ens d'acabar carregant els esquís a l'esquena.

Ara només toca baixar i ho fem per la pala est, que encara es troba per estrenar. La part baixa quan s'entuba s'ha d'anar en compte amb els bloc de neu de purgues existents, i retornar cap el punt de partida.
Hi vam anar: Pere, Aniol, Oriol, Jaume, Jordi, Josep Maria i Anna
Fotos: AnnaOriol

Anna, erem ben a prop i com estava de neu! fa goig també. Hauré de treure la pols del casc per sortir amb vosaltres... Encara ens queda alguna esquiadeta de primavera! bona setmana

Sí, ja ho he vist que estaves pels voltants tot fent descobertes...en solitari.
Haurem d'aprofitar al màxim aquestes darreres esquiades
Bona setmana

molt bona!!! a veure si no fa gaire calor aquesta setmana....