13 de febr. 2010

Tossal Bovinar 2841m, 7/02/2010

+ - 841m, S3

La meteo semblava bona i van encertar. Buscàvem un ascens cara sud per trobar la neu més transformada i anem cap el Tossal Bovinar, però no per la clàssica evidentment, amb en Guillem i l'Edu això no és possible ;)

Sortim del Refugi de Cap del Rec i seguim el camí del bosc fins al refugi de Pradell. Allí fem uns metres per la pista d'esquí de fons i ràpidament ens desviem a mà dreta dins del bosc. El deixem ràpid i seguim pels plans, on la neu està a trams glaçada, fins a trobar la vessant sud de la muntanya.

Guanyem alçada ràpidament per una pala sostinguda que ens portarà pràcticament al cim. En alguns trams trobem neu dura que ens obliga a posar ganivetes, en d'altres la neu no està del tot transformada i hi ha zones amb força acumulació. Mirem l'estabilitat del mantell amb el test del salt (l'Edu ho explica perfecte al seu blog http://edunz.blogspot.com/). Com que el test ens diu que la neu està estable fem el descens per l'itinerari de pujada.

La tornada al cotxe des del refugi del Pradell la fem millor seguint les pites d'esquí de fons.

Marta, Gemma, Guillem, Edu (les fotos son seves) i Marina

Bones traces!!! (també endarrerides)