13 de febr. 2010

La Gallina Pelada 2317m, 6/2/2010

+ - 800m, S2 / S3

Diferents possiblitats a la Gallina Pelada

Sortim de la Pleta de la Vila amb els esquís als peus. La idea original era fer l'ascens per la ruta normal i baixar per la cara nord, però per problems logístics ens decidim per una via alternativa que ens permetrà fer una bonica circular per tot tipus de terreny.

On sortiríem si haguéssim baixat per la cara nord.

Poc després de sortir ens desviem a la dreta per la pista de la Pinatella, la idea és pujar per la Roca Blanca i baixar després per la via normal. La pista porta fins el coll, però després d'uns quants quilòmetres i amb les plantes dels peus que comencen a patir veiem la llum. I és que sembla que ens podrem enfilar amb facilitat per la canal de Llordera fins la carena.... i així és, el bosc no és massa dens i avancem amb relativa facilitat. Un cop a la carena Montserrat als peus i una mica més amunt la cara sud del Pedra, un luxe! Seguim fins que s'acaba el bosc i amb ell el gruix de neu. Ens calcem grampons, agafem el piolet per afrontar l'últim tram de pujada fins la Roca Blanca, d'aquí a la Gallina Pelada és imediat!

Al refugi ens trobem tot un grup que han reservat i els l'obriran, és una opció per un altre dia!

Baixem per la via normal, la neu pitjor que durant la pujada, molts trams de crosta interessants. A la part baixa poca neu..... i alguns fins i tot ens treiem els esquís!

Bones traces, encara que amb retard!!