6 de març 2006

Desnivell: +/- 1100m
Horari: 3h l’ascens / 45min el descens
Orientació Oest, S3
Accés a Pont de Ressèc obert fins a casa Irene i neu en el darrer tram
Lluis (split-board) i Carles (esquis)

Vist el dia que va fer, ens donem per satisfets amb aquest cim que d’entrada no era el nostre objectiu. Dia de vents forts de SO, núvols cobrint parcialment els cims pel cantó Sud. Amb el pas de les hores, baixa la boira i comença a nevar. Cim clàssic que no deixem de repetir, aquest cop per un vessant nou. Millor descens fins i tot i que Aiguamoj, tot i que la orientació potser no és tan bona per trobar neu pols.

Sortim de Pònt deth Ressèc amb els esquis als peus en direcció a la Restanca i al cap de 500m agafem la pista a l’esquerra que porta als Plans i Coll de Pruedo. Fer alguna drecera entre camps i seguir la pista més enllà del Pont de Loseron. Estar atent a la pista, ja que passat un marcat revolt, trobarem un trencall a mà dreta que seguirem cap a Montcasau. Abans de 500m cal deixar-lo i començar a elevarse per les pales de l’esquerra prenent com a referència la linea elèctrica. Superat un premer ressalt torbarem una gran construcció mig enrunada. Sense arribar hi, remuntar el barranc més marcat que s’enfila cap al Est. Superat un primer ressalt, el barranc esdevé una ample i franca pala entre pins. Seguir pujant de forma sostinguda sortir per dalt amb tendència a la dreta. Trobarem un terreny més suau camí del cim si ens orientem cap a la Pleta de Cueilà d’Os i resseguim el llom que pel sud arriba al Tuc de Salana.

Descens divertit i sostingut fins a la pista pel mateix itinerari o per variants més directes. La pista és ràpida com per arribar al cotxe tant amb taula com amb esquís.