22 de març 2004

Piada pic del Pinetó 2648m - 22/03/2004

Enviat per pasdeguia.

Situat a la vall de Cabanes.
Nit al refugi del Gerdar, a la carretera vella de la Bonaigua a 200 m del revolt que entra a la vall de Cabanes.
Desnivell: 1120m
Hores: 4'30 h de pujada i 3'30 h de baixada
Oriol B., Lorena i Ricard
Dissabte: aproximació en cotxe al refugi del Gerdar, guardat amb 30 places, preu mitja pensió 24 euros.
Diumenge: 8h 1525m sortida des del revolt de la carretera vella de la Bonaigua que dona accés a la vall de cabanes. Esquís al coll fins als 1700m aprox, tota la pujada amb neu dura primavera. Passat el pont de fusta a la pleta seguim pel bosc sempre per l'esquerra, deixant l'itinerari clàssic al llac de Cabanes a la nostra dreta, pujar per pales dretes i arbrades fins el coll.
Força allaus caiguts, compte amb neu inestable !! Arribats al coll 2200m seguir l'itinerari fins el fons de la vall sempre a l'esquerra. Amples pales de bonic ascens. La pala final no té cap dificultat queda amagada a la dreta. El Pinetó no és el cim més elevat de la zona però si el més esquiable, esquís als peus fins el cim.
Descens amb neu primavera dura fins els 2200m, primavera tova fins els 1900 i primavera-natació fins que ja no hi ha neu.